Stolica Anglii stała się najpopularniejszą europejską destynacją wśród amerykańskich podróżników.
Według raportu opublikowanego w Visa Guide World Europa nadal jest ulubionym celem podróży Amerykanów.
Londyn, stolica Anglii, znalazł się w czołówce preferowanych przez Amerykanów europejskich destynacji w 2023 roku.
Inne europejskie miasta w rankingu to Paryż we Francji, Dublin w Irlandii, Rzym we Włoszech i Reykjavík na Islandii.
Ponadto Edynburg, stolica Szkocji, znalazł się na szóstym miejscu wśród najbardziej popularnych europejskich destynacji dla Amerykanów w 2023 roku.
Pozostałe dziesięć najpopularniejszych wśród Amerykanów europejskich destynacji to Ateny w Grecji, Amsterdam w Holandii, Lizbona w Portugalii i Mediolan we Włoszech.
Zwiększenie liczby podróży zagranicznych dla Amerykanów
W 2021 r. liczba Amerykanów podróżujących do Europy drastycznie spadła z powodu ograniczeń związanych z COVID-19.
Jednak gdy tylko rządy zniosły ograniczenia dotyczące podróży w związku z pandemią, podróże Amerykanów wzrosły o 600 procent w 2022 roku.
Tendencja wzrostowa utrzymała się do 2023 r., kiedy to rekordowa liczba Amerykanów podróżowała za granicę.
Dane Międzynarodowej Administracji Handlu pokazują, że ponad 60,6 miliona Amerykanów wyjechało do międzynarodowego miejsca docelowego przed pandemią.
Kiedy podróżni mogli swobodniej podróżować po pandemii, dane ujawniły, że w 2022 r. ponad 49 milionów Amerykanów wyleciało za granicę.
W 2023 r. ponad 67,1 mln (67 179 554) amerykańskich podróżnych poleciało do międzynarodowego miejsca docelowego.
Wzrosła również liczba paszportów w obiegu, co dowodzi ponownego zainteresowania Amerykanów podróżami.
Więcej Amerykanów odwiedzających Europę
Spośród 67 milionów lotów, które wyleciały z USA za granicę, rekordowa liczba 5,8 miliona wylądowała w Europie.
Stanowi to 55 procent wszystkich międzynarodowych podróży Amerykanów.
Amerykanie, którzy podróżowali do Europy, zostawali na dłużej ze względu na długie loty między kontynentami.
Dłuższy czas podróży zmusił Amerykanów do planowania dłuższych podróży, aby wykorzystać czas spędzony poza domem, a nie w podróży.
Większość podróżujących do Europy Amerykanów planuje tygodniowe pobyty, podczas gdy mniejszy odsetek planuje dłuższe wakacje trwające osiem dni lub dłużej.
Latem w kwietniu odnotowano największą liczbę Amerykanów w Europie.
Ci, którzy wolą miesiące letnie, zazwyczaj chcą poznać bogatą historię, sztukę i kulturę kulinarną.
W chłodniejszych miesiącach amerykańscy turyści wybierają europejskie destynacje znane ze swojego świątecznego uroku i zimowych atrakcji.
Należą do nich jarmarki bożonarodzeniowe, klasyczne tradycje muzyczne i malownicze, światowej klasy ośrodki narciarskie.
„Europejskie destynacje nadal spełniają oczekiwania wszystkich podróżnych” – powiedział Lum Kamishi, kierownik projektu
„Dzięki licznym muzeom, atrakcjom i zajęciom, które zaspokajają różne preferencje, Europa jest miejscem dla amerykańskich podróżników” – dodała.
Karnish spodziewa się wzrostu zainteresowania i popularności europejskich destynacji w 2024 roku.
Amerykanie liderem wydatków turystycznych w Wielkiej Brytanii
Według British Travel Authority (BTA), Stany Zjednoczone (USA) były liderem ożywienia w brytyjskiej turystyce w 2023 roku.
Wydatki amerykańskich turystów w ubiegłym roku osiągnęły rekordowy dwucyfrowy wzrost o 28 procent w stosunku do 2019 roku, nawet po uwzględnieniu inflacji.
Dyrektor generalna BTA Patricia Yates powiedziała, że międzynarodowi goście wydali dziesiątki miliardów pieniędzy, które wspierają lokalne gospodarki i miejsca pracy.
Brytyjska narodowa agencja turystyczna przewiduje, że w 2024 r. wartość rynku amerykańskiego wyniesie 6,7 mld funtów.
Przewiduje się, że amerykańscy goście przyczynią się do prawie 1 funta na każde 5 funtów wszystkich wydatków na turystykę przyjazdową.
Wielka Brytania jako najpopularniejszy kierunek w Europie
W 2024 r. BTA planuje uczynić Wielką Brytanię głównym celem podróży w Europie.
Obejmuje to kampanie turystyczne mające na celu zachęcenie odwiedzających do odkrywania Wielkiej Brytanii i przedłużenia pobytu.
Celem jest zwiększenie wydatków w Wielkiej Brytanii i dystrybucja korzyści ekonomicznych płynących z turystyki do różnych miejsc w Wielkiej Brytanii.
Poza rynkiem amerykańskim, BTA celuje w rynki rozwijające się, takie jak Australia, blok Zatoki Perskiej i inne główne rynki europejskie.
Badania pokazują, że przyjazny charakter miejsca docelowego jest kluczowym czynnikiem wpływającym na wybory dokonywane przez odwiedzających.
Mając to na uwadze, kampania turystyczna Wielkiej Brytanii będzie podkreślać tętniące życiem miasta, współczesną kulturę oraz malownicze wybrzeże i krajobrazy Wielkiej Brytanii.
BTA współpracuje również z Brytyjską Komisją Filmową w celu pobudzenia turystyki ekranowej we wszystkich krajach i regionach Wielkiej Brytanii.
Turystyka ekranowa lub filmowa wykorzystuje lokalizacje spopularyzowane przez filmy i programy telewizyjne.
Kampania zaprezentuje godne uwagi lokalizacje filmowe i telewizyjne, miejsca docelowe i doświadczenia odwiedzających, aby przyciągnąć więcej turystów.